Retur & reklamasjon
Bytterett/åpent kjøp
Du har 30 dagers åpent kjøp/bytterett når du handler i våre butikker eller på borjes.no. Kvittering må kunne fremvises. Tidspunktet for åpent kjøp/bytterett gjelder fra da du mottok varen.
Returfrakten koster 90 kroner. Kontakt kundeservice får å bestille/kjøpe en returfraktseddel.
Åpent kjøp/bytterett gjelder ikke for bestillingsvarer, spesialbestillinger, undertøy, fôr, fôrtilskudd, gavekort eller broderi.
Refusjon for åpent kjøp/bytterett skjer med samme betalingsmåte som ble benyttet ved kjøpet. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra prisen på produktet hvis det ikke er rent eller i ny stand.
For uavhentede pakker, belaster vi kunden med 200 kroner.
Retur/bytte via post
Hvis du vil bytte eller returnere en vare via posten, sender du det ubrukte produktet til oss i originalemballasjen samt ytre emballasje. Utfylt returseddel skal alltid vedlegges. Du finner den på baksiden av følgeseddelen. Ved retur/bytte er du som kunde ansvarlig for returfrakten. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra verdireduksjonen dersom produktet ikke er i original stand.
Retur/bytte i butikk
Ønsker du å foreta et bytte eller returnere et produkt i en av våre butikker, er det gratis. Ikke glem å ta med kvittering/følgeseddel når du ønsker å returnere eller bytte i butikk.
Reklamasjon
Kontakt alltid kundeservice før du sender tilbake en reklamasjon. Når du reklamerer på en vare, skal den være vasket og rengjort. Vi behandler ingen skitne reklamasjoner. Alltid oppgi kundenummer ved reklamasjon. Vær oppmerksom på at det ikke er tillatt å teipe/lime etiketter rett på originalemballasjen. Dersom vi aksepterer reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til å reparere produktet i første omgang, og dersom dette ikke er mulig, sender vi et nytt produkt.
Reklamasjonstiden kan variere.
Skulle det være feil ved en artikkel, kan du kontakte oss. Vi bytter varen eller gir deg pengene tilbake. Feil på vare anses ikke å skyldes uhell, uaktsomhet eller unormalt bruk.
Vi sender returadressekort med betalt frakt hvis reklamasjonen godkjennes av kundeservice.
Garanti på sko og støvler med glidelås gjelder i 6 måneder.
Ved en eventuell tvist ved reklamasjon, anbefaler vi at du kontakter Forbrukerrådet. Vi følger alltid dets anbefaling.