• Gratis frakt ved kjøp over 1000 kr
  • Vi sender til Norge en gang i uken
  • Enkel retur - 30 dagers angrerett

Kjøpsbetingelser


Priser

Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer gjeldende moms på 25 %, på bøker 6 %. Minste bestillingsverdi er 200 kroner. Vi forbeholder oss retten til sluttsalg. Vi forbeholder oss retten til å erstatte med en tilsvarende vare. Trykktekniske fargeforskjeller kan forekomme. Fargen på bildene kan variere mellom ulike skjermer.

Force majeure

Hendelser som krig, naturkatastrofer, arbeidskonflikter, myndighetsvedtak, manglende levering fra underleverandører, fordyrende omstendigheter og lignende hendelser utenfor Börjes kontroll, som med rimelighet ikke kunne forutsees, skal tilskrives force majeure. Dette betyr at Börjes fritas fra sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler.

Betaling

Hos oss kan du velge mellom følgende betalingsmåter. Bruk den betalingsmåten som passer best for deg. Du velger selv hvordan du vil betale for varene dine i kassen.

  • Betalkort
  • Swish
Betalingskort

Vi aksepterer Mastercard, Eurocard og VISA. Kortbetalingen din beskyttes av Ecster, og alle betalingene er kryptert for din sikkerhet.

Gavekort

Vi bruker digitale gavekort, nummeret oppgis i kassen. Gavekort er gyldige i 2 år. Har du et fysisk gavekort, kontakt kundeservice.

Levering & frakt


Levering med PostNord

For levering til utleveringssted er fraktkostnaden 49 kroner per bestilling. Gratis frakt over 1000 kroner. Gratis frakt gjelder ikke for produkter med ekstra frakttillegg, se nedenfor. Bestillingen din vil bli sendt innen 1–3 virkedager, forutsatt at varene er på lager. Unntak kan forekomme ved stor pågang i forbindelser med kampanjer etc.

Du vil bli varslet via SMS når pakken er klar for henting. VIKTIG! Fyll inn gyldig mobilnummer. Dersom vi ikke har mobilnummeret ditt, sendes det en melding via e-post.

Du må legitimere deg når du henter ut pakken. Merk at du ved bestilling må oppgi samme navn som står på legitimasjonen din, ellers kan du ikke hente ut pakken.

Pakken blir liggende på utleveringsstedet ditt i 7 dager. Du kan gå inn på PostNords app og forlenge denne tiden helt gratis. For pakker som ikke hentes ut, belaster vi kunden med 200 kroner.

Som kunde kan du også velge Hjemlevering for 149 kroner. PostNord leverer på virkedager og du har mulighet til å velge tidspunkt/dag for din hjemlevering. PostNord kontakter deg for å avtale dag/tidspunkt for levering – varsel sendes vis SMS.
Gratis frakt gjelder ikke ved hjemlevering uansett bestillingsbeløp.

Vi bryr oss om miljøet vårt. Det kan derfor forekomme at varene dine leveres i resirkulert emballasje. Vi håper at du som kunde har forståelse for det.

Vi värnar om vår miljö. Det kan därför hända att dina varor levereras i återanvänt emballage. Hoppas du som kund har överseende med det

Delleveranse

Dersom et produkt er utsolgt, vil du som kunde bli informert om foreløpig leveringsdato i forbindelse med bestillingen. Vi sender vanligvis bestillingen din når alle produktene er på lager.

Skulle en vare bli kraftig forsinket ved levering, kan vi velge å dele opp leveransen av bestillingen din. Vi gjør dette i de tilfellene verdien på den/de manglende varene overstiger 300 kroner. De resterende varene sendes da gratis til deg så snart de er på lager.

Vær oppmerksom på at hvis det gjelder flere varer, avventer vi levering på alle. Hvis du vil kansellere restnoterte varer, kan du kontakte oss.

Frakttillegg

Det tilkommer et frakttillegg på varer som transportøren anser som uvanlig stor og uhåndterbar. Disse leveres som hjemlevering. PostNord vil kontakte deg for å avtale dag/tidspunkt for levering. For mer info, kan du kontakte PostNords kundeservice: 987 09300, www.postnord.no

Transportskader

Skulle pakken være skadet ved utlevering, skal dette meldes direkte til utleveringsstedet. For mer informasjon, kan du lese mer på www.postnord.no eller kontakte PostNords kundeservice på telefon 987 09300. Dersom det ikke er ytre skader, må den eventuelle mangelen meldes innen syv dager.

Levering til butikk (Click & Collect)

Hvis du henter bestillingen din i en av våre butikker, er frakten gratis. Du velger dette alternativet i kassen under leveringsmåte. Ta med legitimasjon. Pakken blir liggende i 14 dager.

Brodyr

Ved bestilling av broderi sendes denne informasjonen til order@borjes.se. Bestilling av broderi forlenger leveringstiden med opptil 14 dager.

Retur & reklamasjon


Bytterett/åpent kjøp

Du har 30 dagers åpent kjøp/bytterett når du handler i våre butikker eller på borjes.no. Kvittering må kunne fremvises. Tidspunktet for åpent kjøp/bytterett gjelder fra da du mottok varen.

Returfrakten koster 90 kroner. Kontakt kundeservice får å bestille/kjøpe en returfraktseddel.

Åpent kjøp/bytterett gjelder ikke for bestillingsvarer, spesialbestillinger, fôr, fôrtilskudd, gavekort eller broderi.

Refusjon for åpent kjøp/bytterett skjer med samme betalingsmåte som ble benyttet ved kjøpet. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra prisen på produktet hvis det ikke er rent eller i ny stand.

For uavhentede pakker, belaster vi kunden med 200 kroner.

Retur/bytte via post

Hvis du vil bytte eller returnere en vare via posten, sender du det ubrukte produktet til oss i originalemballasjen samt ytre emballasje. Utfylt returseddel skal alltid vedlegges. Du finner den på baksiden av følgeseddelen. Ved retur/bytte er du som kunde ansvarlig for returfrakten. Vi forbeholder oss retten til å trekke fra verdireduksjonen dersom produktet ikke er i original stand.

Retur/bytte i butikk

Ønsker du å foreta et bytte eller returnere et produkt i en av våre butikker, er det gratis. Ikke glem å ta med ordrebekreftelse (hvis du har handlet på nett) eller kvittering når du ønsker å returnere eller bytte i butikk. Uten ordrebekreftelse eller kvittering kan vi ikke gjennomføre returen.

Reklamasjon

Kontakt alltid kundeservice før du sender tilbake en reklamasjon. Når du reklamerer på en vare, skal den være vasket og rengjort. Vi behandler ingen skitne reklamasjoner. Alltid oppgi kundenummer ved reklamasjon. Vær oppmerksom på at det ikke er tillatt å teipe/lime etiketter rett på originalemballasjen. Dersom vi aksepterer reklamasjonen, forbeholder vi oss retten til å reparere produktet i første omgang, og dersom dette ikke er mulig, sender vi et nytt produkt.
Reklamasjonstiden kan variere.

Skulle det være feil ved en artikkel, kan du kontakte oss. Vi bytter varen eller gir deg pengene tilbake. Feil på vare anses ikke å skyldes uhell, uaktsomhet eller unormalt bruk.

Vi sender returadressekort med betalt frakt hvis reklamasjonen godkjennes av kundeservice.

Garanti på sko og støvler med glidelås gjelder i 6 måneder.

Ved en eventuell tvist ved reklamasjon, anbefaler vi at du kontakter Forbrukerrådet. Vi følger alltid dets anbefaling.

 

Spørsmål?

Har du spørsmål angående bytte, retur eller reklamasjon, er du alltid velkommen til å ringe eller kontakte vår kundeservice som er åpen på hverdager mellom kl 9–16.

Telefon: 00 46 477-482 50

Maila kundtjänst

Adresse: Börjes Tingsryd AB, Strömgatan 16, 362 31 Tingsryd